lördag, april 29, 2006

"Hippad" igen

Fredag förmiddag på jobbet. Strax efter fikat ringer det från receptionen: "Det har kommit ett paket till dig" Nä, det är inte möjligt... sist jag fick paket var för ett knappt år sedan när Mats tänkte fria och skickade en ros (visst är han gullig ;-) men varför skulle han göra det idag? Nåja, jag går bort till receptionen och hämtar paketet. Det visar sig innehålla ett sönderrivet meddelande. Efter en stunds pusslande och tejpande går det att läsa: Följ dessa instruktioner till punkt och pricka. Kör hem din bil och parkera den. Infinn dig utanför Sofiakyrkan exakt 17.00 för nästa instruktion. Behöver jag säga att jag var rätt hispig under resten av dagen? Tydligen har mina vänner listat ut att det gör mig oerhört nervös att inte veta vad som är på gång. Jag misstänker naturligtvis starkt att det är jobb-tjejerna som ligger bakom, vem skulle det annars vara? Men Nina förnekar allt på ett mycket trovärdigt sätt...

På slaget 17.00 närmar jag mig försiktigt Sofiakyrkan. Det sitter något fasttejpat på dörren. "Blivande fru Holmberg" det är ju jag det :-). Nya instruktioner: Ta på dig tiaran, gå till Harrys, hitta några trevliga personer... Iklädd den tjusiga glittertiaran går jag till Harrys och där sitter de, jobb-tjejerna så klart! Det blev en härlig kväll med massor av vin och skvaller. Tack snälla, vad gulliga ni är... och tack Emma också, vad synd att du inte kunde vara med.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida